igimex igimex .

igimex

گوجه صادراتی باید در چه دما و شرایطی نگهداری شود؟

در زمان خرید و فروش گوجه صادراتی به این نکته دقت داشته باشید که دمای نگهداری ایده آل گوجه فرنگی در صورت رسیده بودن، ۱۲ درجه سانتی گراد و در صورت نارس بودن، بین ۱۹ تا ۲۱ درجه سانتی گراد است.

همچنین در صورتی که گوجه صادراتی هنوز نیاز به رسیدن دارد، تامین رطوبت نسبی ۹۰ تا ۹۵ درصد کاملا ایده آل است. قرار دادن گوجه فرنگی در مکانی که دمای آن از ۲۷ درجه سانتی گراد بالاتر است، باعث کم شدن شدت رنگ قرمز زیبای آن خواهد شد. همچنین حفظ گوجه در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد، باعث ایجاد اشکال در رنگ قرمز آن می شود.

در صورت الزام می توان گوجه فرنگی های کاملا رسیده را به مدت چند روز در دمای ۷ درجه سانتی گراد نگهداری کرد، اما در نهایت، آن نوع گوجه که در دمای ۱۳ درجه سانتی گراد قرار داده می شود، طعم و عطر بهتری نسبت به گوجه فرنگی نگهداری شده در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد دارد.

یکی از اتفاقاتی که قیمت گوجه صادراتی را پایین آورده و از کیفیت این محصول می کاهد، پدیده سرما زدگی است. قرار دادن گوجه فرنگی به مدت ۲ هفته یا بیشتر در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد یا نگهداری آن به مدت ۵ تا ۶ روز در دمای ۵ درجه سانتی گراد، باعث می شود که این گیاه سرمازده شود.

گوجه که دچار پدیده سرمازدگی شده است، به طور کامل نمی رسد، رنگ و طعم آن تکمیل نمی شود، رنگ قرمز محصول به صورت نامنظم در گوجه فرنگی پخش شده است، زودتر از زمان نرمال نرم می شود و در نهایت پوست آن تکه تکه و دانه های آن قهوه ای رنگ هستند.

گوجه صادراتی


برچسب: گوجه صادراتی، جیمکس،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۳:۵۱ توسط:poorya موضوع: نظرات (0)